آیا استفاده از داروهای تقویت میل جنسی مفید است؟
آیا استفاده از داروهای تقویت میل جنسی مفید است؟

به مسایل روان‌شناختی و نوع ارتباط زوجین با یکدیگر و محیط پیرامون آنها مرتبط است. زوجینی که برای گفت‌وگو و ارتباط کلامی با یکدیگر وقت نمی‌گذارند؛

 

همسری که به همه چیز اعم از کار و تحصیل و مخارج زندگی فکر می‌کند اما در ذهن پرمشغله خود، جایی برای ارتباط بهتر و صمیمی‌تر با شریک زندگی خود باز نکرده است؛ بی‌توجهی به آراستگی و ظاهر برای جلب بیشتر همسر، روابط زناشویی یکنواخت و کسالت‌بار و کوتاه، تبدیل شدن روابط زناشویی لذت‌بخش به حربه‌ای برای انتقام‌گیری و قدرت‌نمایی، ابتلا به درجات خفیف تا شدید افسردگی، اضطراب، انواع و اقسام فشارها و تنش‌های عصبی، ابتلا به اختلال‌‌های جنسی همزمان دیگر، مصرف برخی داروها ، اختلال‌‌های هورمونی مانند کمبود تستوسترون، افزایش مرضی پرولاکتین، اختلال‌‌های غده تیرویید، ناهماهنگی زوجین در روابط زناشویی، اشباع ذایقه جنسی در بیرون از منزل ، از طریق استمناء، سایبر سکس و تماشای فیلم‌ها و تصاویر جنسی از جمله علل و عواملی است که به کاهش میل جنسی منجر می‌شود.


بدیهی است بدون توجه به این علل یا سایر علل احتمالی دیگر نمی‌توان بی‌میلی جنسی را صرفا با مصرف دارو یا برخی رژیم‌های غذایی خاص افزایش داد. افزون بر اینکه برخی داروها که در بازار با هدف تقویت میل جنسی تبلیغ می‌شوند، عوارضی دارند که ممکن است سلامت فرد را به طور جدی به خطر بیندازد و مصرف خودسرانه و بی‌رویه آنها به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. از این رو در صورتی که احساس می‌کنید میل جنسی شما در مقایسه با گذشته به طور محسوسی کاهش یافته، باید به پزشک یا مشاور مراجعه کنید تا با بررسی همه‌‌جانبه علل آن شناسایی و درمان شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نويسنده : شاپرک