ازدواج و همسر داری(قسمت دوم)
ازدواج و همسر داری(قسمت دوم)

مدیریت دوران نامزدی را یاد بگیریم

در گفتگوی دوران نامزدی حتی اگر شریک زندگی‌تان با شما مخالفت می‌کند یا احساسات‌تان را در بحث نادیده می‌گیرد، به خود بگویید که او قصد رنجاندنم را ندارد. به این فکر کنید که او با برنامه‌ریزی قبلی برای رنجاندن شما قدم برنداشته و آگاهانه نمی‌خواهد به شما و احساسات‌تان لطمه بزند.

در گفتگوی دوران نامزدی چگونه باشیم؟

اختلاف نظر در دوران آشنایی و  نامزدی خیلی طبیعی است. شما دو آدم از دو جایگاه مختلف هستید که باید آنقدر با هم صحبت کنید و به تفاهم برسید تا بتوانید تو تکه جور پازل شوید. اما چطور باید یک گفتگوی صحیح در نامزدی داشت؟ چطور می  توان جنگ و دعواهای گفتگوی دوران نامزدی را درست مدیریت کرد؟

اگر از راه و رسم گفتگوهای دوران نامزدی بی‌خبر باشید،  هر چه می‌گویید نامزدتان از یک گوش می‌شنود و از گوش دیگر بیرون می‌کند. این مطلب را بخوانید و با کمک این راه‌ها، آموزش مدیریت دوران نامزدی را یاد بگیرید و به گفتگویی درست و موثر برسید تا دوران نامزدی موفقی داشته باشید.

 

در گفتگوی دوران نامزدی یکی باشید
وقتی درباره زندگی مشترک صحبت می کنید سعی کنید واقعا به آن نگاه مشترک داشته باشید. شما قرار نیست بعد از ازدواج همچنان حافظ منافع خانواده پدری تان باشید. با حفظ احترام به بزرگترها خط مشی زندگی دو نفره تان را تعیین کنید. و البته همان طور که از همسرتان توقع دارید بیش از آرزوها و خرده فرمایشات خانواده اش به خواسته های شما توجه کند، خودتان هم به منافع زندگی جدیدی که می سازید توجه کنید. به این ترتیب می توانید با همسرتان در یک جبهه قرار گیرید و خیلی از دلخوری ها و جنگ و دعواها را از میان بردارید.

مذاکره کنید
فکر کنید شما معتقدید عروسی باید در شهر پدری شما گرفته شود و همسرتان شهر محل سکونت تان در آینده را به عنوان محل مناسب عروسی پیشنهاد می کند. اگر شما روی حرف خود پافشاری کنید و بگویید «همین که من می گم، وگرنه عروسی بی عروسی» در واقع توقعات، شرایط یا توانایی های همسرتان را نادیده گرفته و آتش یک جنگ را روشن کرده اید. نادیده گرفتن احساسات طرف مقابل و شرایطی که در آن قرار دارد می‌تواند تیر خلاص را به گفتگوی دوران نامزدیتان بزند. این احساس ناخوشایند باعث خواهد شد که به جای ادامه دادن گفت‌وگو سپر دفاعی را در دست بگیرد و به جای آنکه پذیرای حرف‌های شما شود، خودش را به نشنیدن بزند. در چنین شرایطی، حتی اگر به شما اجازه دهد که برنده بحث شوید، بردتان واقعی نخواهد بود. همسر شما باید احساس کند نتیجه گفتگویهای دوران نامزدی به نفع هر دوی شما و منطبق با شرایط هر دو شما است.

پس: نگویید این اتفاق باید بیفتد چون می‌خواهم، چون من می‌گویم. برای رسیدن به هدف‌تان گرو کشی نکنید و نگویید اگر تو حرفم را نپذیری من هم تلافی می‌کنم. صدای‌تان را پایین بیاورید. فضایی که میان شما ایجاد می‌شود، فضای مذاکره است نه جنگ.


گفتگوهای دوران نامزدی بر پایه احترام متقابل می چرخد

کسی قصد ضربه فنی شما را ندارد
در گفتگوی دوران نامزدی حتی اگر شریک زندگی‌تان با شما مخالفت می‌کند یا احساسات‌تان را در بحث نادیده می‌گیرد، به خود بگویید که او قصد رنجاندنم را ندارد. به این فکر کنید که او با برنامه‌ریزی قبلی برای رنجاندن شما قدم برنداشته و آگاهانه نمی‌خواهد به شما و احساسات‌تان لطمه بزند. آدم ها پشت اشتباهات‌شان آرزوی ضربه زدن به دیگران را ندارند، پس کمی‌صبور باشید و با محبت و دلسوزی بیشتری حرف‌هایش را بشنوید.

وقتی به استدلال‌هایی که می‌آورد گوش دهید، بهتر می‌توانید اشتباهاتی که در ذهنش می‌گذرد را پیدا کنید و با آوردن دلایل درست و منطقی ذهنیاتش را تغییر دهید. این جریان به شما فرصت به اشتراک گذاشتن نظرات‌تان را می‌دهد و باعث می‌شود جریان گفت‌وگو را در دست بگیرید.

در گفتگوی دوران نامزدی به محض مخالفت‌تان با یک موضوع، بحث را شروع نکنید. کمی‌به دلایل‌تان فکر کنید و با جملاتی پخته به بحث وارد شوید. اشتباهات قبلی‌اش را به رخش نکشید و نگذارید پای گذشته به این مکالمه باز شود. وقتی حرف می‌زند سکوت کنید و نشان دهید که به تک تک جملاتش فکر می‌کنید.

در حرفهای دوران نامزدی برد و باخت در میان نیست
یک گفت و گوی موفق در دوران نامزدی، بر پایه احترام متقابل می‌چرخد. اگر شما خودتان را دانای کل بدانید و این تصور را ایجاد کنید که قصد قبولاندن نظرتان به او را دارید، هیچ وقت شنیده نمی‌شوید. حتی اگر با نگاهی که نامزدتان به موضوع دارد مخالفید، باز هم به او و نظرش احترام بگذارید. شما این شانس را دارید که به او برای درک بهتر موضوع کمک کنید اما تنها زمانی می‌توانید از این فرصت استفاده کنید که شمشیر را از رو نبسته باشید.

نگذارید لجبازی به این گفت و گو وارد شود و به جای برد به دنبال حل مسئله باشید. آتش عروس و مادر شوهر، داماد و پدر شوهر، باجناق و خواهر شوهر و… را به پا نکنید و پای کسانی را که می‌دانید همسرتان روی آنها حساس است به این بحث باز نکنید تا حالت دفاعی به خود نگیرد. هنگام بیان کردن ایده‌های‌تان، گاهی بگویید «درست می‌گویی! حالا نظرت راجع به این راه چیست؟»

در گفتگوی دوران نامزدی به محض ورود تنش به گفت و گو، بگویید «من به حرف‌هایت فکر می‌کنم و بعدا دوباره در این مورد صحبت می‌کنیم.»

دخالت های دیگران را با این روش کمتر کنیم

واقعیت این است که در عمل نمی توان همیشه میزان دخالت ها را به صفر نزدیک کرد. چرا که بخشی از ماجرا به ویژگی های شخصیتی والدین باز می گردد، که البته همسران توانایی تغییر دادن آن ها را ندارند.

شما که نمی توانید مادر همسر خود را که 50 ، 60 سال با این روش زندگی کرده، هر چند غلط از نظر شما، تغییر دهید، اما این به معنای آن نیست که در مقابل دخالت ها باید سوخت و ساخت، بلکه می توانید با کسب مهارت عوارض این دخالت ها را کم کنید.

دخالت خانواده همسر
دخالت دیگران در زندگی زناشویی شکایتی شایع بین زوج‌های جوان است. این‌ که والدین آنها و یا دیگر نزدیکان به خود اجازه می‌دهند در مورد زندگی مشترک آنها اظهارنظر و یا دخالت کنند.متاسفانه خانواده های ما دو کلمه ی دخالت و حمایت را با هم اشتباه می گیرند و به بهانه ی حمایت از فرزندانشان، در زندگی آنها دخالت می کنند.

واژه ی زیبای حمایت که همه ی فرزندان تا آخر عمر به آن احتیاج دارند، در صورت در خواست کمک و راهنمایی فرزندان از والدین به کار می رود ، اما اگر والدین بدون خواست و رضایت فرزندان، بخواهند که حرف خودشان را به کرسی بنشانند، در اینجا کارشناسان کلمه ی دخالت را به کار می برند.

واقعیت این است که در عمل نمی توان همیشه میزان دخالت ها را به صفر نزدیک کرد. چرا که بخشی از ماجرا به ویژگی های شخصیتی والدین باز می گردد، که البته همسران توانایی تغییر دادن آن ها را ندارند. شما که نمی توانید مادر همسر خود را که 50 ، 60 سال با این روش زندگی کرده، هر چند غلط از نظر شما، تغییر دهید، اما این به معنای آن نیست که در مقابل دخالت ها باید سوخت و ساخت. بلکه می توانید با کسب مهارت و راهکارهایی عوارض این دخالت ها را به ویژه در روابط همسران کم کنید.

1-با دید مثبت به موضوعات بنگرید و خودتان را جای آنها بگذارید: در همه ی موضوعات زندگی می توان جور دیگر دید،مادر همسر شما که می گوید " اینقدر پولتان را خرج نکنید، چرا هر هفته به رستوران می روید؟" چرا بدترین برداشت را می کنید؟ چرا می گویید او نمی خواهد که من با همسرم شاد باشم، راحت باشم؟

چشمانتان را بشویید، او دلش به حال فرزندش و شما می سوزد که این جمله را می گوید، دوست دارد که شما پولتان را پس انداز کنید، خانه بخرید و ... اگر شما خود را جای او بگذارید، آیا دوست ندارید که فرزندتان پیشرفت کند، پس انداز کند، خانه بخرد و ...

گاهی اوقات دخالت اطرافیان باعث می شود روابط همسران تحت تأثیر قرار بگیرد و دعوا و کشمکش ایجاد شود. این موقعیت به ویژه زمانی ایجاد می شود که همسران همدیگر را مسئول دخالت های خانواده ها تلقی می کنند و در نتیجه هر دلخوری و ناراحتی ای که از خانواده ی همسر خود پیدا می کنند از چشم او می بینند و واکنش نشان می دهند

2- بعضی وقت ها چشم ها را ببندید، چیزی هم نشنوید: شاید این راه چندان جوان پسندانه نباشد، اصلاً اگر به بعضی از جوانان بگویید بهتر است برخی چیزها را بشنوید، اما به روی خودتان نیاورید به آنان بر می خورد که یعنی من ادا در بیاورم که ناشنوا هستم و چیزی نمی شنوم! یا مگر من نابینا هستم؟ به تصور این افراد هر چه به اصطلاح تیزتر باشند و مچ اطرافیان را بهتر بگیرند، نشان دهنده ی زرنگی آنان است، اما اگر همین افراد کمی با خود روراست باشند، می بینند این به اصطلاح تیز و زرنگ بودن چه دردسرهایی که تا به حال برای شان نداشته است. البته قرار نیست به صورت افراطی و همیشه از این روش استفاده کنیم. بلکه استفاده ی مناسب و گاهگاهی از این روش می تواند هم به آرامش ما کمک کند و هم باعث شود احترام مان حفظ شود.

3- بگو چشم و کار خودت را بکن: گاهی اوقات اطرافیان صحبت خود را به صورتی مطرح می کنند که امکان نادیده گرفتن آن به هیچ صورتی وجود ندارد، از طرفی آنان اصرار دارند حرف شان عملی شود، در این شرایط ، می توان حرف خانواده ها را در جلو آنان عملی کرد، اما بعداً مطابق نظر خود عمل کنیم. شاید بگویید این کار چندان مودبانه نیست و اصلاً این کار به نوعی نفاق است. اما توجه داشته باشید شما بین بد و بدتر دارید دست به انتخاب می زنید، می توانید حرف والدین خود یا همسرتان را عملی نکنید و تنش و  دلخوری ایجاد کنید یا می توانید به صورت آزمایشی نظر آنان را اجرا کنید تا در صورتی که نپسندید، بعداً نظر خود را اعمال کنید.

4- همسرتان را مسئول رفتار اقوامش ندانید: گاهی اوقات دخالت اطرافیان باعث می شود روابط همسران تحت تأثیر قرار بگیرد و دعوا و کشمکش ایجاد شود. این موقعیت به ویژه زمانی ایجاد می شود که همسران همدیگر را مسئول دخالت های خانواده ها تلقی می کنند و در نتیجه هر دلخوری و ناراحتی ای که از خانواده ی همسر خود پیدا می کنند از چشم او می بینند و واکنش نشان می دهند.

اما این اشتباه چرا پیش می آید؟ بسیاری از همسران این موضوع را شنیده اند که در زمان دخالت خانواده های هر کدام از طرفین، همان فرد باید با خانواده اش صحبت کند. به عنوان مثال اگر خانواده ی عروس دخالت نابه جا می کنند، عروس مسئول صحبت با آنان است. اما گاهی این مسئولیت باعث برداشتی نادرست می شود، به این معنا که افراد تصور می کنند اگر همسرشان مسئول صحبت با خانواده اش باشد، پس مسئول صحبت های آنان نیز هست!

 برای جلوگیری از ایجاد عوارض بیشتر در روابط شما و همسرتان سعی کنید، رفتار خانواده اش را به پای او ننویسید.

چرا همسرم به من شک میکند؟

کار آسانی نیست که به همسرتان بفهمانید او بیش از اندازه شکاک است به ویژه اگر شما تازه ازدواج کرده باشید.
 
آیا همسرتان به شما شک دارد؟ چه کمکی می‌توانید به خودتان و او بکنید؟
 
 
چه چیزی باعث می‌شود که همسرتان به شما شک کند؟ آیا شما می‌توانید این شکاکیت را از بین ببرید؟
دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند شریک زندگی تان به شما شک کند. احساس عدم امنیت، بدبینی، سوءتفاهم، حسادت و بی‌اعتمادی انگیزه‌های همسرتان را برای سوءظن بیشتر می‌کنند. زندگی ترسناکی است اگر هر روز احساس کنید یک نفر شما را زیر نظر دارد، به هر کاری که می‌کنید حساس است و اجازه نمی‌دهد هرجایی بروید. شما حق دارید از همسرتان عصبانی شوید که شماره‌های تماس، پیامک‌ها و ایمیل‌هایتان را بدون اجازه شما کنترل کند بدون اینکه هرگز در طول رابطه زناشویی تان خطایی از شما سر زده باشد. دفاع از خودتان در برابر این سو ظن و پافشاری برای اینکه ثابت کنید کاری نکرده‌اید بی‌فایده است. همسرتان باید بفهمد که اشتباه می‌کند و از شما بخواهد تا کمکش کنید از شکاکیت رها شود.
 
 
چگونه رفتار کنید؟
کار آسانی نیست که به همسرتان بفهمانید او بیش از اندازه شکاک است به ویژه اگر شما تازه ازدواج کرده باشید. بعضی از واکنش‌های خاص مثل داد و بیداد و قهر کردن در برابر پرسش‌های همسرتان مثل اینکه «کجا بودی؟ با کی بودی؟ چرا تلفنت رو جواب ندادی؟ چرا این عطر خاص رو استفاده کردی؟» بسیار ناشیانه و بی‌فایده هستند. پس اگر احساس می‌کنید همسرتان شکاک است باید به دنبال راهکارهای مفیدتری باشید:
 
 
مشکل از شما نیست 
پیش از هر واکنشی مطمئن شوید همسرتان تا چه اندازه شکاک است. او ممکن است تمام روز مشغول کنترل کردن شما باشد. ایمیل‌هایتان را چک کند و با نام کاربری شما در اینترنت فعالیت کند تا از روابط شما سر دربیاورد. اما این مشکل شما نیست و فقط بخاطر بی‌اعتمادی همسرتان است. واکنش‌های آنی و دفاع از خودتان کمکی به وضعیتی که در آن هستید نمی‌کند. شما حق دارید ناراحت باشید اما حتی یک لحظه فکر نکنید شما غیرطبیعی هستید و راه و رسم برقراری یک رابطه عاطفی زناشویی را نمی‌دانید. این نکته را به راحتی می‌توانید بفهمید؛ آیا شما هم مثل همسرتان بدبین و شکاک هستید و علاقه‌ای به دخالت در امور شخصی همسرتان دارید؟
 
 
تحت تأثیر قرار نگیرید 
زندگی با کسی که دوستش دارید اما او به شما اعتماد ندارد دشوار است اما شما نباید اجازه بدهید رفتار اشتباه او زندگی تان را برهم بزند، روزتان را خراب کند و غمگینتان کند.
 
 
نیازی نیست از خودتان دفاع کنید
می‌توانید تمام روز را با همسرتان به بحث درباره اینکه چه کسی را و کجا و در چه ساعتی دیده‌اید و یا اینکه مغازه دار به شما چه گفته است و چه پوشیده‌اید تلف کنید و یا فقط شنونده ترس‌ها و بی‌اعتمادی‌های همسرتان باشید.
 
 
شنونده باشید 
به جای انتقاد یا واکنش‌های تند کمی به حرف‌ها و نگرانی‌های همسرتان گوش بدهید. او از چه رفتار شما احساس نگرانی می‌کند؟ همین که او بتواند به شما اعتماد کند تا از ترس‌ها و نگرانی‌هایش بگوید قدم مهمی برای بهبود احساس بی‌اعتمادی اش برداشته است. او می‌گوید: «نپوش، نرو، نیا، نگاه نکن» و وقتی شما پاسخ می‌دهید «به تو ربطی نداره» همه چیز در یک تنش تمام می‌شود. اما اگر بپرسید «چرا؟ از چی می‌ترسی؟ چی شد که این ترس‌ها به سراغت اومد؟ برام توضیح بده چه اتفاقی می‌افته اگه من با یه غریبه تلفنی حرف بزنم؟» همسرتان شروع به واکاوی احساساتش می‌کند و شما خوب می‌دانید که همه ما نیاز به یک شنونده بی‌طرف داریم!
 
 
روی رفتارتان کار کنید 
بهانه به دست همسرتان ندهید. بعضی از رفتارهای شما ممکن است به نظر همسرتان شک‌برانگیز باشند. اگر عادت دارید در جایی خلوت با تلفن حرف بزنید یا دیر به خانه بیایید آنها را کنار بگذارید.
 
 
با هم صحبت کنید
اگر از تلاش برای ایجاد اعتماد در همسرتان خسته شدید باید با همسرتان درباره احساساتتان حرف بزنید. به او بفهمانید که رفتارش چه احساس ناراحت‌کننده‌ای در شما ایجاد می‌کند. 
با این حال اگر بعد از تمام تلاش‌های شما برای اعتماد سازی در همسرتان ناکام ماند هنوز یک فرصت مهم دیگر دارید. این تنها راه باقی مانده کمک از متخصصان است. یک مشاور یا روان درمانگر نه تنها می‌تواند علت شکاکیت در همسرتان را تشخیص بدهد بلکه می‌تواند راهکارهایی را برای رابطه و مشکل خاص شما پیشنهاد بدهد.گاهی رفتارهای حسادت‌آمیز همسرتان صرفا بخاطر احساس ناامنی نیست بلکه ممکن است همسرتان شخصیت ناسازگاری داشته باشد و تربیت غلط ذهنیت او را نسبت به روابط تخریب کرده باشد و این مساله‌ای نیست که شما خودتان بدون کمک از یک متخصص آن را حل کنید.
 
خانم ها این پیامک ها را برای شوهرتان نفرستید

هر چیزی که با این عبارت آغاز شود “مامانم میگه ما باید … اگر درگیر مشکلات مربوط به عشق و زندگی هستید، اینکه به او پیامک بزنید که مادرتان با انتخاب گام بعدی در زندگی شما، مسئله را حل کرده است، باید بگوییم او از این پیامک خوشش نمی آید.

همه ما دوست داریم پیامک بفرستیم. پیام ها عشق بی پایان و دلبستگی روزافزون ما را نسبت به فردی نشان می دهند. با این حال، چند پیام هست که با فرستادن آنها به مرد زندگی تان، بجای آنکه او را بیشتر جذب کنید، فرارش می دهید. در اینجا ۷ پیامکی که هیچ مردی دوست ندارد دریافت کند را برایتان آورده ایم:

پیامک ترسناک شماره ۱: “نمی تونم بهت فکر نکنم.”
اگر بعد از چند هفته از اولین ملاقاتتان و در موارد نادر این پیام را بفرستید، اشکالی ندارد، ولی اگر درست بعد از اولین ملاقات تان آن را بفرستید، بزرگترین اشتباه زندگی تان را مرتکب شده اید… به خصوص اگر مکرراً یا درست یک روز بعد این کار را بکنید. در شروع روابط رمانتیک، آقایان در مورد خانم ها، احتمال می دهند که طرفشان فکر “تور زدن” آنهاست، همانطور که خانم ها احتمال می دهند طرفشان یک “آشغال” باشد. پس اگر در فرستادن پیام از همان ابتدا اشتباه کنید، ممکن است او را فراری دهید. به نظر ما بهتر است بعد از اولین ملاقات، یک پیامک بیشتر نفرستید و مثلاً بگویید: “شب خوبی بود و خوش گذشت. امیدوارم باز هم از این شب ها داشته باشیم.” و بعد تا چند روز پیامکی نفرستید. با این رویه، طرفتان می فهمد که تأثیر خوبی بر روی شما گذاشته است، ولی در عین حال می داند که شما هم باید به زندگی تان برسید و او بدون آنکه تحت فشار قرار بگیرد، می تواند افکار خود را در مورد شما نظم بدهد و به نتیجه برسد.

پیامک ترسناک شماره ۲: “باید حرف بزنیم.”
این پیام را هر وقت بفرستید، تأثیر بسیار بدی دارد. کسی که این پیام را دریافت می کند حس می کند که قرار است مورد سرزنش قرار بگیرد، در حالیکه هنوز دقیقاً نمی داند قضیه چیست. درست است که وقتی خانم ها ناراحت هستند، می خواهند آقایان کارشان را ول کنند و مشکل آنها را حل کنند، ولی این پیام مانند تله و منبع عصبانیت و ناامیدی برای طرفتان است، بدون آنکه بداند جریان چیست. پس بجای آنکه این پیام را برای او بفرستید، با او تماس بگیرید و مسئله را مطرح کنید یا اگر گوشی را برنمی دارد، برایش پیام صوتی بگذارید. فرستادن این پیامک برای مرد زندگی تان فقط شکنجه کردن اوست و مشکلی را حل نمی کند.

پیامک ترسناک شماره ۳: “OK”
ما دوست داریم در طول روز برای او پیامک بفرستیم و در مورد هر اتفاقی که برایمان می افتد به او اطلاع دهیم. بنابراین اگر پیام هایمان تبدیل به یک کلمه شود، طرفمان می فهمد که مسئله ای پیش آمده و در حالت هشدار قرار می گیرد. یعنی وقتی پیامکی می فرستید که با نحوه پیامک زدن شما همخوانی ندارد یا نشان دهنده بی رغبتی شما به فرستادن پیام یا ناراحتی شما از اوست، باعث می شود که طرفتان در آن ور خط بیتاب و نگران شود.

پیامک ترسناک شماره ۴: “الان تو یه مغازه یه جفت کفش خوشگل دیدم.”
این پیامک از دو طریق برای مردتان مشکل ساز است. اول اینکه یه عنوان درخواست پول برای خریدن آن کفش ها تلقی می شود یا شاید فکر کند که رابطه شما از حالت دوستی در آمده است. پیامک های مادی وقتی با هم نیستید به منزله ترفندهایی برای بدست آوردن مردی است که برای شما خرید کند. آقایان دوست دارند خانم ها در مورد چیزی که می خواهند رک و راست باشند و بیشتر دوست دارند این جمله را بشنوند “میخوام اون کفش هارو برام بخری” نه اینکه با پیامک به آنها بگویید چه چیزهایی دوست دارید و چه چیزهایی دوست ندارید. به علاوه، اگر شما سرنخ هایی به او بدهید که نشان دهد او را برای پولش می خواهید، او قطعاً فرار می کند. این نوع پیامک ها باعث می شوند که او در مورد احساسات شما به خودش و آینده ای که برای هر دوی شما متصور است، گیج شود، زیرا گیر کردن در موقعیت “دوستی” بجای نامزدی برای او وحشتناک است.

پیامک ترسناک شماره ۵: “من حس می کنم دچار روزمرگی شده ایم.”
این پیامک برای رابطه ای که پر دست انداز است، وحشتناک است. همچنین نشانه هشداردهنده ای مبنی بر “من در مورد رابطه مان مجدداً فکر می کنم” است که اغلب آقایان دوست ندارند در مراحل اولیه آشنایی با کسی آن را بشنوند. اگر روز خوبی نداشته اید، باید پیامک تان بیانگر این باشد که روز خوبی نداشته اید و او می فهمد که باید کاری کند که اوضاع بهتر شود. هیچ کس دوست ندارد فکر کند روی لبه تیغ است و هر لحظه ممکن است زندگی شما دور انداخته شود!

پیامک ترسناک شماره ۶:هر چیزی که با این عبارت آغاز شود “مامانم میگه ما باید …”
اگر درگیر مشکلات مربوط به عشق و زندگی هستید، اینکه به او پیامک بزنید که مادرتان با انتخاب گام بعدی در زندگی شما، مسئله را حل کرده است، باید بگوییم او از این پیامک خوشش نمی آید.
مردها می خواهند بدانند که خودتان دو نفر هستید که با هم فراز و نشیب زندگی را طی می کنید. او می داند که والدین مشاورین خوبی می توانند باشند، ولی در این کار هم حد و مرزی وجود دارد که در مورد رابطه شما دونفر، والدین نباید از این مرزها عبور کنند. پس از همین حالا مرزها را مشخص کنید و به آنها پایبند بمانید.

چطور توجه همسرمان را به خودمان جلب کنیم؟

اگر در گروه زوج‌های جوانی هستید كه در یك سال گذشته به خانه بخت رفته‌اید و دوست دارید روند عاشقانه و صمیمانه خود را با همسرتان حفظ كنید این مقاله را مطالعه بفرمایید.
 
داشتن خانه‌ای امن و پرانرژی آرزوی هر زوج و خانواده‌ای است. برای فراهم كردن چنین فضایی عوامل و فاكتورهای مختلفی را باید كنار هم قرار داد تا بتوان در یك فضای امن و صمیمی و پر از محبت و عاطفه لحظه‌لحظه‌ زندگی را تجربه كرد. قرار گرفتن در چنین فضایی از چند جهت می‌تواند برای خانواده‌ها و زوج‌ها قابل‌توجه باشد.

قرار گرفتن در چنین فضا و موقعیتی تحمل سختی‌ها و تنش‌های ناشی از كار و استرس‌های ناشی از زندگی روزمره را آسان‌تر می‌كند. در این موقعیت اعضای خانواده راحت‌تر می‌توانند به مهرورزی و تبادل احساسات با یكدیگر بپردازند. به این ترتیب محبت میان همسران و كودكان با والدین روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود و این مسئله می‌تواند به گرم‌تر شدن كانون خانواده كمك كند. آنچه پیش‌روی شماست نسخه‌هایی است كه درمانگران طب مكمل به‌ویژه آروماتراپیست‌ها در این زمینه به مراجعیان خود توصیه می‌كنند.

همسرتان بعد از یك روز كاری پراسترس و پرمشغله به خانه آمده. او در این شرایط قطعا نمی‌تواند آن‌طور كه باید شاید تمركز و عواطفش را به شما و دیگر اعضای خانواده نشان دهد. در این شرایط شما می‌توانید به صورت غیرمستقیم توجه همسرتان را به خانه و خود جلب كنید. برای این ‌كار می‌توانید از اسانس‌ها و عطرهای آروماتراپی بهره‌ بگیرید و از خواص سحر‌آمیز آنها برای جلب‌توجه همسرتان استفاده كنید. برای این كار می‌توانید از چند نسخه استفاده كنید.

نسخه :
 5 قطره اسانس مریم‌گلی را با 2 قطره اسانس لیمو تركیب كنید. پس از تركیب این اسانس، 3 گلوله پنبه‌ای تهیه و به این تركیب آغشته كنید و آن را در نقاط مختلف خانه بگذارید. رایحه این تركیب آنچنان تاثیر معجزه‌آسایی دارد كه می‌تواند علاوه بر افزایش هوشیاری و جلب‌توجه همسرتان به محیط خانه، موجب نشاط و شادابی او شود و علاقه او را به مراوده بیشتر كنید.

رمانتیك‌ترین لحظه‌ها را تجربه كنید
اگر در گروه زوج‌های جوانی هستید كه در یك سال گذشته به خانه بخت رفته‌اید و دوست دارید روند عاشقانه و صمیمانه خود را با همسرتان حفظ كنید و همیشه در محیطی پر از عشق و اتفاق‌های رمانتیك قرار بگیرید، بهتر است یكی دیگر از نسخه‌های متخصصان عطردرمانی را امتحان كنید. بدون شك با كمك گرفتن از این نسخه می‌توانید فضایی رمانتیك و عاشقانه به اعضای خانواده تزریق كنید.
برای آنكه روح عاشقانه اعضای خانواده به‌ویژه همسرتان را تقویت كنید، می‌توانید از دو نسخه استفاده كنید.

نسخه  1 :
اسانس گل یاس را تهیه كنید. این اسانس را قرار است به تنهایی در فضای خانه استفاده كنید پس می‌توانید از افشانه عصاره یا اسانس گل یاس نیز استفاده كنید. این افشانه را نیم ساعت قبل از ساعت بازگشت همسرتان به منزل استفاده كنید و آن را نیم ساعت قبل از ساعت خواب تجدید كنید.

نسخه 2 :
تركیب دیگری كه می‌توانید از آن استفاده كنید عصاره یاس سفید و كندر است. 5 قطره از یاس سفید را با 2 قطره كندر تركیب كنید و آن را روی چند پنبه بمالید و در نقاط مختلف خانه مانند اتاق‌نشیمن، اتاق‌خواب و حمام قرار دهید.

احساسات همسرتان را برانگیزید
در میان گیاهان و موادطبیعی انواعی وجود دارد كه مصرف خوراكی یا موضعی آنها می‌تواند به تحریك احساسات و هیجان‌های عاطفی زوج‌ها كمك كند. اگر می‌خواهید حواس خود را تقویت كنید و با تمام وجود هیجان‌ها و لحظه‌های عاطفی و حسی را پشت‌سر بگذارید شاید بد نباشد از مجموعه‌ای از اسانس گیاهان دارویی كه قابلیت تقویت حواس به‌ویژه حس لامسه و بویایی را دارد، استفاده كنید.

نسخه 1 :
مجموعه‌ای از اسانس‌های احساس‌برانگیز در طبیعت وجود دارد كه می‌توان به تنهایی از هر یك از آنها استفاده كرد. اسانس یا عصاره زیره سبز، صندل سفید، شمعدانی و نعناع می‌توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

نسخه 2 :
یكی دیگر از نسخه‌های طبیعی كه كه می‌تواند بیشتر از هر نسخه‌ عطردرمانی دیگری هیجانات عاطفی و احساسی مردانه را تقویت كند استفاده از تركیبی از 4 قطره صندل سفید، 2 قطره شمعدانی و 3 قطره زیره سبز است. این تركیب می‌‌تواند بهترین انتخاب برای زوج‌های جوان باشد.

رفع تنش و استرس گام اول
علاوه بر تنش‌های ناشی از زندگی روزمره، قراردادهای كاری، ترافیك و آلودگی‌ هوا، عوامل و فاكتورهای دیگری نیز وجود دارند كه موجب افزایش تنش، اضطراب یا استرس زوج‌ها در منزل می‌شوند. همه اینها به كنار انتخاب یك برنامه نادرست در ساعات پایانی شب خود می‌تواند عاملی دیگر برای افزایش استرس و اضطراب آنها باشد. مثلا تماشای اخبار حوادث یا یك فیلم پلیسی ترسناك خود از جمله عواملی است كه می‌تواند شدت و میزان تنش‌های ناشی از زندگی روزمره را افزایش دهد. برای پرهیز از قرار گرفتن در این وضعیت كه می‌تواند دیگر برنامه‌ها و حتی عواطف و احساسات زوج‌ها را نسبت به هم تغییر دهد روش‌هایی در آروماتراپی وجود دارد كه تجربه آنها بی‌فایده نیست.

نسخه 1  :
یكی از ساده‌ترین و كاربردی‌ترین این نسخه‌ها حمام كردن در محیطی است كه عصاره تركیبی از گیاهان نعناع هندی، ریحان و زنجبیل در آن وجود دارد. كافی است 3 قطره نعناع هندی را با 2 قطره ریحان و یك قطره زنجبیل مخلوط كنید و این تركیب را روی پنبه یا دستمالی نخی بریزید و در گوشه‌ای از باكس حمام‌ قرار دهید یا این اسانس را در وان پر از آب نیمه ولرم ریخته و به مدت 20 دقیقه در آن دراز بكشید.

نسخه 2 :
روش دیگر آن است كه تركیبی از عصاره گشنیز، یاس سفید و ترنج را به عنوان لوسیون بعد از اصلاح برای همسرتان آماده كنید.كافی است یك قطره گشنیز، 2 قطره یاس سفید و یك قطره عصاره ترنج را با هم مخلوط كنید.

رفع خستگی ماهیچه‌ای با حمام درمانی
گاهی پیش می‌آید كه بعد از یك روز كاری خسته و كوفته به خانه باز می‌گردید و احساس سنگینی در عضلات و ماهیچه‌های‌تان دارید یا شاید این خستگی‌ را بعد از بازی با كودك‌تان در فضای خانه احساس كنید. اگر دچار كوفتگی و خستگی ماهیچه‌ای به هر دلیلی شدید، می‌توانید از یكی از منحصربه‌فردترین حمام‌های جهان برای برطرف كردن آن استفاده كنید. برای این منظور نیاز به اسانس یا عصاره طبیعی اكلیل كوهی، اسطوخودوس مریم گلی و اوكالیپتوس دارید.

نسخه 1 :
پیش از آنكه آماده حمام شوید محیط حمام را گرم كنید و اجازه دهید بخار آب در فضای آن جمع شود تا این محیط گرم و مطبوع شود. سپس چند قطره از تركیب اكلیل كوهی و اسطوخودوس را به میزان برابر در گوشه‌ای از حمام روی كاشی‌ها بریزید و اجازه دهید بخار آن فضا را خوشبو كند. قرار گرفتن در این فضا به رفع خستگی و اسپاسم‌های عصبی شما كمك می‌كند.

نسخه 2 :
روش دیگر برای كاهش خستگی و اسپاسم ماهیچه‌ای آن است كه در وانی آب گرم كه درون آن 2 قطره مریم گلی و 2 قطره اوكالیپتوس ریخته‌اید به مدت 20 تا 30 دقیقه دراز بكشید.

منبع : زندگی ایده آل
نکات جالب که شما را حتما عاشق میکند!
باور می کنید که تحقیقات نشان داده‌اند که عشق و دوست داشتن تشکیل پلاک‌ها را در رگ‌ها کاهش می‌دهند.
 
● عشق رگ ها را باز می‌کند.
تحقیقات نشان داده‌اند که عشق و دوست داشتن تشکیل پلاک‌ها را در رگ‌ها کاهش می‌دهند. در تحقیقی به تعدادی خرگوش کلسترول خوراندند و تعدادی از آنها محبت را تجربه کردند، محققان دریافتند که در این دسته خطر حمله قلبی و تصلب شرایین کاهش داشته است.

● با عشق ایمن شوید.
محبت پر قدرت ترین تجربه احساسی است، و مطالعات نشان می‌دهد که وقتی محبت را احساس می‌کنید، تعداد زیادی سلولهای ایمنی و اندورفین تولید می‌شود. حتی تماشای یک فیلم رومانتیک و عاشقانه، سبب افزایش ایموگلوبین می‌شود.

با افرادی که دوست دارید در تماس باشید.
تماس با انسان‌ها، به عنوان یک تکنیک قوی، تولید اندورفین، هورمون رشد و DHEA را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر استرس را کاهش می‌دهد. در حقیقت بیمارانی که با افراد دیگر در تماس می‌باشند، نسبت به بیمارانی که تنها می‌باشند زودتر بهبودی می‌یابند. بنابراین برای یکدیگر پیام عاشقانه بفرستید، یکدیگر را در آغوش بگیرید و سبب بهبودی سلامت همدیگر بشوید.

● افزایش عمر با محبت به خانواده
افراد پیر یا صد ساله توسط خانواده هایشان دوست داشته و گرامی ‌داشته می‌شوند. طبق مطالعات، افرادی که زندگی شادی دارند، کمتر دچار بیماری می‌شوند و عمرشان هم افزایش پیدا می‌کند. یک رابطه معنادار با خانواده به طور خودکار به وجود نمی‌آید، بلکه باید برای آن تلاش کرد و سپس آن را نگه داشت. اگر برای روابط خود در خانواده اهمیت قائل شوید، احساس عشق، محبت و تعلق خاطر در خانواده به وجود می‌آید. در خانواده خود، اعتماد، کمک به یکدیگر، عشق، صلح و صفا، گوش دادن به حرفهای طرف مقابل، انسانیت، صداقت و عدا لت را حکمفرما سازید.

● افزایش عشق در زندگی
اگر عشق با سلامتی برابر است، چگونه آن را آشکار سازیم؟ باید برای آن وقت و انرژی به کار ببرید. راه‌های عشق ورزیدن به معشوق خود را بیاموزید. برای نمونه یک غذا بپزید یا ظروف را بشویید. یا یک کارت پستال برای وی بفرستید تا به این طریق او را خوشحال کنید. نیازی نیست که پول زیادی صرف کنید، بلکه باید نشان دهید که مواظب وی هستید و او را تحسین می‌کنید. باید محبت خود را ابراز کنید. امیدوارم به نتایج مثبتی در زمینه عشق ورزیدن به طرف مقابل خود، برسید.
 
ادامه دارد...............

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نويسنده : شاپرک